sâmbătă, 21 ianuarie 2017

Ascultare...

 Samuel a zis: „Îi plac Domnului mai mult arderile de tot şi jertfele decât ascultarea de glasul Domnului? Ascultarea face mai mult decât jertfele, şi păzirea cuvântului Său face mai mult decât grăsimea berbecilor. Căci neascultarea este tot atât de vinovată ca ghicirea, şi împotrivirea nu este mai puţin vinovată decât închinarea la idoli şi terafimi. Fiindcă ai lepădat cuvântul Domnului, te leapădă şi El ca împărat.” ( 1 Sam. 15:22-23 )
 
Ce s-a întâmplat?
A fost o poruncă urmată de neascultare.
De ce Saul a procedat în felul acesta?
Dumnezeu n-a vorbit sofisticat, ci pe înțelesul omenesc. Trebuie să faci cutare și cutare lucrare și să nu iai nimic de acolo. Și ce vedem? Pe de-oparte un pic de ascultare se observă, dar în rest nimic. Ascultarea de Dumnezeu - este o ascultare totală, fără rezerve.
Când citești întreg capitolul, observi, că poporul când a pus de-oparte vitele și oile cele mai frumoase, nu se dă explicare pentru ce se face așa, lucrul acesta apare mai târziu, când Samuiel îl întreabă pe Saul, de animale. Și ca să nu i-a asupra sa vina de această greșeală, el cu ușurință învinuește poporul care nu s-a putut abține.
Împăratul Saul era mândru de poziția sa și ținea mult la ea. Aceasta se observă clar în momentul când proorocul Samuiel refuză să meargă cu el să aducă jertfă lui Dumnezeu. 
 
  Saul a zis iarăşi: „Am păcătuit! Acum, te rog, cinsteşte-mă în faţa bătrânilor poporului meu şi în faţa lui Israel; întoarce-te cu mine, ca să mă închin înaintea Domnului Dumnezeului tău.” (1Sam. 15:30)
 
 
Cinstește-mă în fața bătrânilor poporului meu și în fața lui Israel. Să nu cazi în ochii oamenilor era mai de preț, decât să cazi în ochii lui Dumnezeu. Am impresia că Saul nu auzea cuvintele pe care i le spunea Samuiel cu privire la împărăția sa, important era să rămână o autoritate pentru popor și liderii lor.
 
Nu vă înșelați că chipurile ar fi existat cuvinte ca ” păcățel, sau păcătoi”.  Este ASCULTARE și NEASCULTARE. Alte cuvinte nu sunt.
Când vrei să faci ceva pentru Dumnezeu, pentru El fă-o.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu