luni, 8 mai 2017

Vița și mlădițele...


O fată trebuia să treacă stagierea de două săptămâni, în timpul căreia ea a putut să se încerce pe sine în cele două specialităţi pe care le-a ales pentru sine. Prima săptămână  ea a asistat în calitate de stagiar la lecţii de matematică în altă şcoală. A doua săptămână ea se stagia la un antrenor de baschet dintr-un colegiu.

Stagierea şi practica – sunt lucruri bune şi foarte folositoare, pentrucă să cunoşti doar teorie nu este de ajuns, mai trebuieşte şi de pus în practică tot ce ai învăţat. Şi cel ce stagiază trebuieşte să fie un bun exemplu.

Noi tot timpul practicăm stagierea. Copiii se „stagiază” la părinţi cum să trăiască în viaţă. La serviciu suntem permanent în atenţia colegilor, care sunt curioşi să ne vadă pe noi cum procedăm în diferite situaţii. La noi privesc vecinii şi după comportarea noastră ei îşi fac impresia despre toţi creştinii, chiar şi atunci când ni se pare că nu ne vede nimeni.

Călcaţi pe urmele mele, întrucât şi eu calc pe urmele lui Hristos. ( 1 Corinteni 11:1 )

Suntem priviți de toți cei ce ne înconjoară prin microscop, ca să caute chiar un mic viciu, un mic neajuns și să ne poată învinui.

Noi suntem reprezentanții lui Dumnezeu aici pe pământ, din acel moment când l-am primit pe Hristos ca Domn și Mântuitor al vieții noastre.

Suntem puși în văzul tuturor, pe înălțimi ca să se vadă lumina de departe. În acea vreme când Mântuitorul îi învăța pe ucenici despre lumină, nu erau întrerupătoare la lămpi și de fapt nu era și electricitate. O lampă ca să lumineze era pusă undeva mai sus ca să lumineze peste tot, după cum și noi astăzi procedăm în felul acesta, când se stinge lumina din probleme tehnice, aptinzând o lanternă și o punem pe un loc mai sus, fie un dulap, frigider ș.a.
 
 Eu sunt adevărata Viţă, şi Tatăl Meu este Vierul.
Pe orice mlădiţă care este în Mine, şi n-aduce rod, El o taie; şi pe orice mlădiţă care aduce rod, o curăţă, ca să aducă şi mai mult rod.
Acum voi sunteţi curaţi, din pricina Cuvântului pe care vi l-am spus.
Rămâneţi în Mine, şi Eu voi rămâne în voi. După cum mlădiţa nu poate aduce rod de la sine, dacă nu rămâne în viţă, tot aşa nici voi nu puteţi aduceţi rod, dacă nu rămâneţi în Mine.
Eu sunt Viţa, voi sunteţi mlădiţele. Cine rămâne în Mine şi în cine rămân Eu aduce mult rod; căci despărţiţi de Mine nu puteţi face nimic.
Dacă nu rămâne cineva în Mine, este aruncat afară, ca mlădiţa neroditoare, şi se usucă; apoi mlădiţele uscate sunt strânse, aruncate în foc, şi ard.
Dacă rămâneţi în Mine şi dacă rămân în voi cuvintele Mele, cereţi orice veţi vrea, şi vi se va da.
Dacă aduceţi mult rod, prin aceasta Tatăl Meu va fi proslăvit; şi voi veţi fi astfel ucenicii Mei.
Cum M-a iubit pe Mine Tatăl, aşa v-am iubit şi Eu pe voi. Rămâneţi în dragostea Mea.
Dacă păziţi poruncile Mele, veţi rămâne în dragostea Mea, după cum şi Eu am păzit poruncile Tatălui Meu şi rămân în dragostea Lui.( In.15:1-10)
Cuvântul „a rămâne” în aceste versete este folosit de 12 ori, dacă să vorbim despre cuvântul direct. În forma sa indirectă acest cuvânt apare în versetul 2 ca: „este în Mine”.
 
Ce însemnează a rămâne în El:
 A fi în el însemană:
- a fi conectat ( fie corect/ fie incorect)
- a fi conectat la o sursă ( fie pozitivă/ fie negativă)
- rezultatul final este ( fie pozitiv/ fie negativ)
 Ca să rîmâi în El, trebuiește să fii conectat la El, pentru că El este sursa, căci despărțiți de El nu putem face nimic.
       Cu toții cunoaștem că dacă nu conectezi la sursa electrică un simplu bec electric, el nu va lumina, pentru că curentul electric nu are acces la bec. Tot așa este și vița cu mlădițele. Dacă mlădița nu este conectată corect la viță, în consecință nu va da rod, și va fi numită ca mlădiță neroditoare, care trebuiește tăiată de la viță.Și de fapt  mlădița nu ar trebui să fie preocupată de gândul ca să aducă rod, ci mai degrabă gândul mlădiței ttrebuie să fie preocupat, cum să stea mai bine conectată de viță.
      
      Dacă rămâneţi în Mine şi dacă rămân în voi cuvintele Mele, cereţi orice veţi vrea, şi vi se va da.
 
Din aceste cuvinte este clar că doar a rămânea în viță nu este deajuns, mai trebuie să rămână în noi și cuvintele lui Hristos. După cum citim Dumnezeu Tatăl este vierul și el decide ce să taie și ce nu.
 
Eu sunt adevărata Viţă, şi Tatăl Meu este Vierul.
Pe orice mlădiţă care este în Mine, şi n-aduce rod, El o taie; şi pe orice mlădiţă care aduce rod, o curăţă, ca să aducă şi mai mult rod.
Acum voi sunteţi curaţi, din pricina Cuvântului pe care vi l-am spus.
 
 
Observați un lucru interesant, când merge vorba de mlădița care nu aduce rod - ea se taie, iar când merge vorba de mlădița care aduce rod - ea se curăță. Prima se taie definitiv de la viță, a doua se se lasă pe viță lăsându-se doar trei ochiuri. În ambele cazuri este utilizat unul și același instrument - foarfeca, care în cazul dat este Cuvântul lui Dumnezeu și :
este insuflată de Dumnezeu şi de folos ca să înveţe, să mustre, să îndrepte, să dea înţelepciune în neprihănire,
pentru ca omul lui Dumnezeu să fie desăvârşit şi cu totul destoinic pentru orice lucrare bună. ( 2 Tim.3:16-17)
 
Deci, ca să rămâi în El, este nevoie de a fi conectat la El și de a te lăsa să fii curățit de cuvântul Său.
 
Haideți să ne întoarcem puțin înapoi la versetul 2.
Pe orice mlădiţă care este în Mine, şi n-aduce rod, El o taie;
Cum așa mlădița care este în viță și nu aduce rod?
Doar ea este conectată la sursă și ar trebui să dea rod cât de puțin;
Cine rămâne în Mine şi în cine rămân Eu aduce mult rod; căci despărţiţi de Mine nu puteţi face nimic.
Mlădița care este în Hristos și n-aduce rod, este creștinul care nu dorește să fie curățit de Vier prin cuvântul Său, refuzând să asculte, să primească mustrările și învățăturile, din motiv că mândria personală îl încurajază să se creadă pe sine déjà înțelept și desăvârșit.
O sămânță simplă, cât de mică n-ar fi are și ea nevoie să fie cât de cât conectată cu pământul ca să poată dea redăcini și să crească.
Dumnezeu are pentru fiecare din noi un plan al vieții noastre. Iar noi încercăm să schimbăm planul lui Dumnezeu prin ceea că umblăm la întrerupător. Când am de rezolvat o problemă nu după voia lui Dumnezeu, întrerupem conectarea, iar când trebuie de venit la Biserică conctăm lumina.
(Efes. 4:20-32) Dar voi n-aţi învăţat aşa pe Hristos;
dacă, cel puţin, L-aţi ascultat şi dacă, potrivit adevărului care este în Isus, aţi fost învăţaţi
cu privire la felul vostru de viaţă din trecut, să vă dezbrăcaţi de omul cel vechi care se strică după poftele înşelătoare;
şi să vă înnoiţi în duhul minţii voastre,
şi să vă îmbrăcaţi în omul cel nou, făcut după chipul lui Dumnezeu, de o neprihănire şi sfinţenie pe care o dă adevărul.
De aceea, lăsaţi-vă de minciună: „Fiecare dintre voi să spună aproapelui său adevărul”, pentru că suntem mădulare unii altora.
„Mâniaţi-vă, şi nu păcătuiţi.” Să n-apună soarele peste mânia voastră
şi să nu daţi prilej diavolului.
Cine fura să nu mai fure; ci mai degrabă să lucreze cu mâinile lui la ceva bun, ca să aibă ce să dea celui lipsit.
Niciun cuvânt stricat să nu vă iasă din gură; ci unul bun, pentru zidire, după cum e nevoie, ca să dea har celor ce-l aud.
Să nu întristaţi pe Duhul Sfânt al lui Dumnezeu, prin care aţi fost pecetluiţi pentru ziua răscumpărării.
Orice amărăciune, orice iuţeală, orice mânie, orice strigare, orice clevetire şi orice fel de răutate să piară din mijlocul vostru.
Dimpotrivă, fiţi buni unii cu alţii, miloşi şi iertaţi-vă unul pe altul, cum v-a iertat şi Dumnezeu pe voi în Hristos.
 
Cu mulți ani în urmă am schimbat poziția unui întrerupător, care era prea sus mutândul mai jos, și deja au trecut mai mult de 15 ani, mai sunt momente când îl caut la locul unde era la început. tot așa și noi, cei ce citim aceste rânduri, ne-am luat decizii să schimbăm ceva în viața noastră ca să fie pe placul lui Dumnezeu, dar deprinderile rele, ne ispitesc ca să umblăm la întrerupător și să ne deconectăm de la sursa Adevărată, care este Hristos.  Dumnezeu să vă ajute, în lupta cu ispitele și să vă dea izbândă.
 
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu